سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم را با ناز چه کار که آغازش نطفه بوده است و پایانش مردار . نه روزى خود دادن تواند و نه تواند مرگش را باز راند [نهج البلاغه]
atrbazar
 
برند عطر ادکلن آمواج-آمواژ

آنچه در مورد برند عطر ادکلن آمواج-آمواژ-Amouage نمیدانید!!!

عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج – Amouage   اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن عمانی است . این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از 60 عدد عطر و ادکلن با برند آمواج | Amouage وارد بازار عطر و ادکلن نموده است .

عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج - Amouage

عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج – Amouage

سلطان سید حمد بن حمود بو سعید موسس این برند، رویای احیای هنر بزرگ عطر عرب در منطقه را داشته است. وی که علاقه ی زیادی به نمایش گذاشتن هنر اعراب در زمینه ی ساخت و تولید عطر در کشور عمان را داشت، با تاسیس کارخانه ی تولید محصولات آرایشی در زمینه ی مراقبت از پوست ، برند امواج را در شهر مسقط به مرحله ی تولید رساند.کلمه آمواج از ترکیب اسم لاتین amour به معنای عشق و کلمه امواج عربی تشکیل شده است. آمواج در سال 1983 توسط سلطان عمان و با کمک متخصصان فرانسوی پا به عرصه وجود نهاد. آمواج از ترکیبات سنتی مانند مشک، ادویه جات،  گلهای شرقی و محلی و طعم دهنده ها و رایحه های مدرن بهره می برد.

در اکثر کشورهای عربی از اسانس و اویل به عنوان عطر استفاده میکنند. این  سنگینی رایحه در آمواج نیز مشاهده میشود. در ادکلن های آمواج بیش از 120 نوع ماده طبیعی استفاده میشود که اصلی ترین آنها کندر نقره ای – silver frankincense – است. در افسانه های عمان مارهای بالدار از درخت کندر محافظت میکنند. نمونه ای از این درخت کندر  در خارج از نمایشگاه Amouage کاشته شده است. اسانس اولیه در فرانسه ساخته شده و به عمان فرستاده میشود و در آنجا با آب و الکل ترکیب شده و هشت هفته در سردخانه قرار میگیرد.

درخت کندر نقره ای در محوطه شرکت آمواج

درخت کندر نقره ای در محوطه شرکت آمواج

اولین عطر این برند که اکنون با اسم جدید آمواج طلایی یا gold در بازار شناخته می شود – در ابتدا نام آن همان Amouage بود – در سال 1983 توسط گای رابرت فرانسوی (عطر ساز برندهایی همچون دیور و هرمس) ساخته و به بازار عرضه شد.

عطر ادکلن آمواج گلد زنانه-Amouage Gold

عطر ادکلن آمواج گلد زنانه-Amouage Gold

عطر ادکلن آمواج گلد مردانه-Amouage Gold

عطر ادکلن آمواج گلد مردانه-Amouage Gold

تقریبا شکل تمامی بطری های عطر های زنانه یادآور گنبد مسجد سلطان قابوس در مسقط و عطرهای مردانه به شکل قبضه خنجر سنتی کشور عمان می باشند.

خنجر عمانی

خنجر عمانی

گنبد مسجد سلطان قابوس

گنبد مسجد سلطان قابوس

آمواج در بیرون از شهر مسقط و در نزدیکی آن قرار دارد. این شرکت متشکل از چند ساختمان است که در یک محوطه کوچک قرار گرفته است. البته ساختمان جدید این شرکت در حال ساخت است و به زودی تمام عملیات به آنجا منتقل میشود. تمامی عطر های این شرکت با دست پر شده و اسمبل میشوند!! درست مانند یک شرکت کوچک عطر سازی.

کارکنان آمواج در حال اسمبل کردن عطر

کارکنان آمواج در حال اسمبل کردن عطر

امروزه شرکت علاوه بر تولید عطر به تولید شمع های معطر و صابون و لوسیون نیز میپردازد. شرکت آمواج در طی چند دهه توانسته گوی سبقت از شرکتهایی با صدها سال سابقه برباید. شرکتهایی همچون کرید و زرجف و بویز و…

عطرهای این برند تا به اینجا توسط عطارانی همچون Randa Hammami, Cecile Zarokian, Daniel Maurel, Angeline Leporini, Guy Robert, Bernard Ellena, Alexandra Carlin, Emilie (Bevierre) Coppermann, Lucas Sieuzac, Jean-Claude Ellena, Nathalie Feisthauer, Violaine Collas, Pierre Negrin, Karine Vinchon Spehner, Dorothee Piot, Maurice Roucel, Gras, Creations Aromatiques, Michele Saramito, Jacques Flori, Alberto Morillas and Richard Herpin.

قیمت خرید عطرهای آمواژ در کشور ایران از 600 هزار تومان تا 1 میلیون بسته به عطرها و لاین های این برند به فروش میرسد . عطرهای Amouage نه تنها در آسیا بلکه در جای جای جهان طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو بهترین عطرهای مردانه و بهترین عطرهای زنانه بوده و است .

اکثر عطرهای این برند گرم و قوی می باشند و چهره ای سنتی و رسمی به خود گرفته اند . از نظر پخش و ماندگاری و خط بو نیز بسیار بسیار خوب عمل میکنند و یکی از علت های محبوبیت آن در کشور ایران همین قضیه می باشد.در انتهای مطلب لیست محصولات را  مشاهده کنید:

1- عطر ادکلن آمواج گلد-Amouage Gold

2-عطر ادکلن آمواج سیل-Amouage Ciel

3-عطر ادکلن آمواج دیا-Amouage Dia

4-عطر ادکلن آمواج جورنی-Amouage Journey

5-عطر ادکلن آمواج لیریک-Amouage Lyric

6-عطر ادکلن آمواج فیت-Amouage Fate

7-عطر ادکلن آمواج هانر-Amouage Honour

8-عطر ادکلن آمواج سان شاین-Amouage Sunshine

9-عطر ادکلن آمواج ممویر-Amouage Memoir

11-عطر ادکلن آمواج اینترلود- Amouage Interlude

12-عطر ادکلن آمواج اپیک-Amouage Epic

13-عطر ادکلن آمواج بیلاود-Amouage Beloved

14-عطر ادکلن آمواج براکن-Amouage Bracken

15-عطر ادکلن آمواج رفلکشن-Amouage Reflection

16-عطر ادکلن آمواج اوبار-Amouage Ubar

17-عطر ادکلن آمواج مایث-Amouage Myths

18-عطر ادکلن آمواج لیلاک لاو – Amouage Lilac Love

19-عطر ادکلن امواج اوپوس -Amouage Opus از شماره 1 تا 10


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/16:: 5:41 عصر     |     () نظر
 
رابطه عطر و ادکلن با احساساتی نظیر شادابی و سرزندگی

رابطه عطر و ادکلن با احساساتی نظیر شادابی و سرزندگی

بسیار اتفاق می افتد که به صورت ناخودآگاه یک سیب یا لیمو را در دست میگیریم و بو میکنیم علت چیست؟

زندگی در دنیای مدرن امروزی پر از استرس، عجله و شتاب، قرارهای ملاقات فوری و . . . است. در این نوع زندگی پرشتاب، حفظ روحیه در این وضعیت کار سختی است. این روش زندگی سریع موجب به خطر افتادن سلامت روح و روان شده و خستگی مزمن، افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و بی‌ثباتی عاطفی بوجود می‌آورد. بوی غذایی که میل می کنید، بر سلامت روان و جسم شما تأثیر می‌گذارد.

بوی سیب
بوی سیب

تقریبا پنج میلیون سلول گیرنده در بینی ما وجود دارند که به بخش لیمبیک مغز مرتبط هستند. این قسمت از مغز بر کنترل احساسات، رفتارها و حافظه بلند مدت تأثیر می‌گذارد. به همین علت است که بوی خوش پاپ‌کورن شما را یاد تماشای فیلم می‌اندازد. زمانی که شما بویی را شناسایی می‌کنید. این حس موجب تحریک شدن عمیق‌ترین بخش‌های مغز می‌شود و به دنبال آن یک واکنش احساسی رخ می‌دهد.

عطر و بوی گل
عطر و بوی گل

آخرین مطالعات نشان می‌دهند که ذاتاً میان خلق و خو و عطر غذاها، ارتباطی وجود دارد. تمامی پژوهش‌های قرن حاضر اثر بویایی را بر عواطف، حافظه، استرس، درد و عشق نشان می‌دهند. در این مقاله به تعداد محدودی از عطرها و بوها که با احساسات در ارتباط هستند، اشاره می‌‌کنیم:

مرکبات

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که عطر یا ادکلن مرکباتی مثل پرتقال، لیموشیرین و لیموترش می‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. آنها حس بهار را تداعی می‌کنند و احساس جوانی و انرژی را برمی‌انگیزند. لذت نوشیدن یک لیوان شربت آبلیمو بعد از یک روز سخت‌کاری را در ذهن خود تداعی کنید. اتاق و محیط کارخود را با یک شمع معطر از اسانس لیمو، پرنشاط کنید.

زنجفیل

بوی زنجفیل موجب افزایش انرژی شده و سیگنال‌‌هایی را که به مغز می‌رساند حالت تهوع را از بین می برد. مطالعات نشان می‌دهند که بوی زنجفیل تازه موجب آرامش افراد شده و افسردگی و اضطراب را درمان می‌کند.

اسانس رزماری

گفته می‌شود که اسانس رزماری انرژی زاست و هوشیاری انسان را افزایش می دهد، ذهن را فعال کرده و خستگی روانی و فراموشی را کاهش می‌دهد. بیشتر مواقع دانشجویان برای افزایش تمرکز خود قبل از شرکت در جلسات امتحان اسانس رزماری را می‌بویند. از این اسانس در تهیه شمع‌ها، لوازم آرایشی و عطرها استفاده می‌شود. بوییدن فقط دو قطره از این اسانس کافی است تا تمام خستگی روزانه شما از بین برود.

اسطوخودوس-lavender
اسطوخودوس-lavender

اسانس اسطوخودوس

هنگام بوییدن این اسانس، هورمون سروتونین در مغز ترشح می‌شود. این هورمون احساس خوبی را ایجاد کرده و تأثیر آرامبخشی دارد، به همین منظور برای رفع احساس‌ ترس، شک، نگرانی، خشم و عصبانیت بسیار مناسب است. آن را می‌توانید به آب وان حمام اضافه کنید و یا در دفتر کار و یا محل زندگی خود استفاده نمایید.

وانیل

وانیل نیز مانند اسانس اسطوخودوس با افسردگی و ناراحتی مبارزه می‌کند و به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد. بوی وانیل اشتها را برای مصرف مواد غذایی شیرین به مقدار زیادی کاهش می‌دهد، پژوهشگران تصور می‌کنند که این امر ناشی از تأثیر بوی وانیل بر مغز است.

قهوه

عطر قهوه تازه‌دم ذهن را تحریک کرده و موجب هوشیاری و بیداری مغز می‌شود و تأثیر مثبتی بر مغز دارد. با توجه به مطالعات انجام شده عطر و بوی دانه‌های قهوه فعالیت آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز بیشتر کرده و موجب کاهش استرس می‌شود.

اسانس نعناع

این اسانس تب و سرماخوردگی را درمان کرده و بوییدن آن قبل از ورزش، موجب تقویت روحیه و کاهش خستگی می‌شود. برای رفع گرفتگی بینی چند قطره از اسانس نعناع را با اسانس اوکالیپتوس درون یک کاسه آب گرم بریزید و آن را بو کنید. عطر اسانس نعناع استرس ناشی از سردرد و میگرن را کاهش می‌دهد و با درد مبارزه می‌کند، چند قطره از آن را روی یک دستمال بریزید و ببویید. این اسانس روحیه و گردش خون را تقویت و در بدن اندروفین تولید می‌‌کند.

حس بویایی و عطر و ادکلن
حس بویایی و عطر و ادکلن

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:26 صبح     |     () نظر
 
عطر ادکلن مناسب فصل سرما و گرما؟ مهمانی رسمی!محافل دوستانه!

عطر ادکلن مناسب فصل سرما و گرما؟ مهمانی رسمی!محافل دوستانه!

1ـ در دنیای مد و فشن امروزی، عطر و ادکلن ( ادوکلن ) هم مثل لباس و کفش و کلاه و . . . سال به سال، تغییر پیدا کرده و نو می‌شوند، این موضوع را در نظر داشته باشید که  هر عطری برای هر سن و هر موقعیتی مناسب نیست.

2ـ ترجیحا از عطرهای مانند اسکادا و ایفوریا که رایحه سنگینی دارند، در محافل رسمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید.

3ـ برای ساخت عطرهای تلخ، معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده می‌کنند. عطرهایی که بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی دارند عطرهای شیرین و گرم هستند.

4ـ همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش مثل  هوگو و آزارو  استفاده کنید.

عطر ادکلن دیویدوف کول واتر آیس فرش مردانه-Davidoff Cool Water Ice Fresh
عطر ادکلن دیویدوف کول واتر آیس فرش مردانه-Davidoff Cool Water Ice Fresh

5ـ عطر سرد به عطری می‌گویند که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم و مناسب جلسات صمیمی است.

6ـ عطر ترش به عطری می‌گویند که طعم مرکبات را تداعی کند. عطرهای ترش نیز القاکننده حس طراوت و شادی اند، ورزشکاران به این نوع عطرها علاقمند هستند.

7ـ عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی می‌شوند. معمولا در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند. عطر هایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند.

عطر ادکلن زنانه مناسب فصل بهار
عطر ادکلن زنانه مناسب فصل بهار

8ـ در بحث عطرها نیزدرست مانند رنگ‌ها  از عطر سال و عطر فصل صحبت می‌شود. طبیعتا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، متفاوت هستند.

9ـ عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا می‌گیرند. در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید.

10ـ در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

11ـ در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوش‌آیند است. استفاده از رایحه‌های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوش‌آیندی را به شما و اطرافیان‌تان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

عطر ادکلن مردانه مناسب فصول سرد و سرما
عطر ادکلن مردانه مناسب فصول سرد و سرما

12ـ در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید. ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:25 صبح     |     () نظر
 
10 عطر ادکلن برتر بازیگران مرد هالیوود

10 عطر ادکلن برتر بازیگران مرد هالیوود

هرگز تاثیر یک عطر خوب در اولین برخورد و ملاقات را دست کم نگیرید . بوی خوب و استفاده هوشمند از عطر در اعماق وجود مخاطب نفوذ کرده و فضا را برای آغاز یک مکالمه دوستانه ، قراری کاری و یا عاشقانه فراهم می سازد .
تصور کنید یک قرار بسیار مهم در کافه و یا رستورانی دارید . شاید این اولین ملاقات شما باشد . اما اگر دوست ندارید این ملاقات آخرین ملاقات شما باشد باید به نکاتی توجه کنید . مهمترین نکته چگونگی این حضور و مثبت سازی فضای گفتگوست . لباس خوب ، آرایش مناسب ، روی خوش و خندان و بوی خوش و فرحبخش بخشی ازین پیش نیازهاست .
دسته ای از افراد همیشه توجه ویژه ای به این نکات دارند، و آن دسته عمدتا چهره هایی مشهور و محبوبند . بازیگران ، خوانندگان ، کارآفرینان ، نویسندگان ، وکلا ، مهندسین ، تجار و …
در این میان بازیگران و چهره های سرشناس هالیودی دامنه مخاطبینی فراگیرتر دارند .
ما در این مقاله 10 چهره هالیودی و 10 عطر محبوب آنها را به شما معرفی می کنیم .

1- آنتونیو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage
بازیگر Desprado عطری از خانواده مرکبات از برند محبوب کریستسن دیور را می پسندد . عطری که بوی لیموی تازه را در فضا منتشر می کند و در قلب خود به بوی خوش چوب می رسد . عطری ایده آل برای چهار فصل سال . مطمئن باشید وقتی این عطر را زدید از هر جایی که رد شوید سرها به سمت شما خواهند چرخید . این عطر مرموز و احساس برانگیز نماد قدرت مردانه بشمار می رود.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود آنتونیو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود آنتونیو باندراس: Christian Dior Eau Sauvage

2- آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver
عطری نا تمام برای روزهای خوب بهاری . عطری که هرگز کهنه و تکراری نخواهد شد . بله، عطر محبوب آرنولد بوی چوبی دارد که با رایحه پر طراوت لیمو احاطه شده است . اما آقای بازیگر هوشمندانه عطر انتخاب کرده است . عطری که مبین وجوهی از شخصیت و کاراکتر فردی و سینمایی اوست . قدرتمند ، عضلانی و مردانه . نت بالایی لیمو که نشانی از طراوت و سرزندگی و شادابی است و در نت پایانی رایحه چوب نمادی از قدرت و صلابت و رایحه توتون و تنباکو نماد مردانگی و خس و خس و فلفل و جوز نشانی از تندی و تیزی . این همان چیزیست که کاراکتر سینمایی آرنولد را در خاطره ها تشدید می کند .

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود آرنولد شوارزنگر: Guerlain Vetiver

3- اشتون کاچر :  lanvin Arpege Pour Homme
در شبی زمستان این عطر را اسپری کنید و مطمئن باشد همسرتان دوستش خواهد داشت . عطری جدید که در مقایسه با عطرهای مشابه خود تابناک جلوه می کند . عطری که آمیزه ایست از رایحه پرتقال تلخ که با بوی یاس و وانیل متعادل شده و توانسته است محبوبیتی خاص در میان سایر عطرهای با ترکیب مشابه کسب کند.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود اشتون کاچر : Arpege Pour Homme
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود اشتون کاچر : Arpege Pour Homme

4- براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk
برد پیت از میان عطرها عطری با پایه مشک را دوست دارد . نت آغازین مشک آغشته به رایحه چوب صندل ، خزه بلوط با همراهی هل است که در سرتاسر حضورش مشک ملازم پایان ناپذیر این حضور معطر است .

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

5- هاگ جکمن : Tom Ford Grey Vetiver
شاید تام فور موفقیت این محصولش را مدیون امضای هاگ جکمن است . Grey Vetiver یکی از برترین و محبوب ترین عطرهای جهان بشمار می رود. عطری با نشاط و بسیار احساس برانگیز که بارز ترین ویژگی آن در پخش و ماندگاری بالا است. این عطر کاریزماتیک با رایحه اصلی و غالب “خس خس” همچون دیگر محصولات تام فورد جزو محبوترین و پرفروش ترین عطرهای دنیا بحساب می آید و مخصوص مردان جنتلمن، شیک پوش و سخت پسند است.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود هاگ جکمن : Tom Ford Grey Vetiver
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود هاگ جکمن : Tom Ford Grey Vetiver

6- لئوناردو دی کاپریو : Annick Goutal Eau D’Hadrien

هر چند این محصول که آنیک گوتال عطار آن است برنده چند جایزه معتبر شده است، اما به نظر میرسد که استفاده دی کاپریو ازین عطر اعتبار آن را فزونی بخشیده است . عطری با بوی تازه مرکبات . با ترکیبی از اسانس لیمو ، ماندارین ، پرتقال و لیموی سیسیلی و گریپ فروت . اگر شما خصوصیاتی که در فیلمهای گتسبی بزرگ و جانگو از لئوناردو دی کاپریو به یاد داشته باشید، متوجه خواهید شد که چرا این عطر محبوب لئو است.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود لئوناردو دی کاپریو : Annick Goutal Eau D’Hadrien
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود لئوناردو دی کاپریو : Annick Goutal Eau D’Hadrien

7- جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود جرارد باتلر : Jo Malone Nutmeg & Ginger

8- جودی لاو : Paul Smith Extreme

این هنرپیشه انگلیسی هم این عطر رو میپسنده که توسط خانه عطر پل اسمیت تولید شده. رایحه ای که از نت های لیمو شروع میشود و به سمت نت هایی از مشک و روایح چوبی برزیلی میرود.
تازه و عجیب!. این عطر احتمالاً توجه افراد زیادی رو به سمت شما جلب خواهد کرد.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود جودی لاو : Paul Smith Extreme
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود جودی لاو : Paul Smith Extreme

9- پیرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed

اگر چه در اینجا گفته میشه که این ادکلن مورد علاقه Pierce Brosnan هست، ولی ناگفته نماند این عطر مورد علاقه بسیاری از هنرمندان معروف و سلبرتی های دیگر هم هست.
این عطر به شما قدم زدن در حومه ایرلند رو تداعی میکنه. این عطر تند و مردانه ، مختص مردانی دارای اعتماد به نفس و نیرومند است . Green Irish Tweed ادکلن مورد علاقه پرنس Charles و Michael Douglas بازیگر هالیوود نیز می باشد. این ادکلن در سال 1985 توسط کمپانی Creed معرفی شده است .

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود پیرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود پیرس بروزنان: Creed Green Irish Tweed

10- رابرت داونی : Gendarme V

عطر مورد علاقه بازیگر فیلم مرد آهنین هم Gendarme V هست. عطری با خصوصیات منحصر به فرد و مجذوب کننده…

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود رابرت داونی : Gendarme V
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود رابرت داونی : Gendarme V

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:25 صبح     |     () نظر
 
فرانسوی های کثیف!! و استفاده از عطر و ادکلن!!

فرانسوی های کثیف!! و استفاده از عطر و ادکلن!!

مشهور است لویی چهاردهم پادشاه فرانسه فقط یک بار در طول زندگی خود حمام کرد . فرانسویهای مغرور به شدت کثیف هم هستند چنانکه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته بیش از 35 درصد جمعیت جوان و میانسال فرانسه در طول روز حتی یک بار هم دست و صورت خود را نمی شویند و فقط یک بار در هفته حمام می کنند !
بله ، فرانسه ای که به مهد شعر و ادبیات و هنر غره است در نظافت و بهداشت حرفی برای گفتن ندارد . زمانی که فرانسویها در طول زندگی خود حمام نمی رفتند ایرانی ها حداقل یک بار در هفته حمام می کردند و هر روز چندبار دست و صورت و پاهای خود را می شستند . اعراب جاهلی هم از فرانسویها نظیفتر بودند . خصوصا زمانی که اسلام شبه قاره عربستان را درنوردید و زنان و مردان مسلمان برای غسل هم که شده بیش از یک بار در طول هفته حمام می کردند .
اما کیفیت حمام ایرانی ها چگونه بوده است ؟ ایرانیها از نظیف ترین ملیتهای تاریخ باستان بودند . با پذیرفتن آیین زرتشتی و اعتقاد راسخ زرتشتیان به طهارت توجه به نظافت در ایران قدیم بیشتر و جدی تر شد . آیین‌های طهارت زرتشتی آیین‌ها و مناسکی هستند که بطور آیینی از سوی زرتشتیان برای پاکیزگی و اجتناب از آلودگی بکار می‌روند . از این مناسک می‌توان به شستن چهره دست‌ها و پاها پیش از نماز‌های پنج گانه اشاره کرد . آب روان و آفتاب نیز در دین زرتشتی طاهر و پاک کننده بشمار می‌روند . ویلیام جکسون از پژوهشگران آیین‌های باستانی در کتاب خود بنام “پژوهشهای زرتشتی” عنوان می‌کند که : کمتر دینی به اندازه دین ایرانیان بر لزوم پاکیزه نگاهداشتن تن و روان تاکید می‌کند . در “مزدیسنا” بدلیل اینکه پلیدی‌ها و آلودگی‌ها ناشی از ” انگره مینو ” است باید برای از میان برداشتن آن کوشش کرد . آب روان در این دین اگرچه طاهر است اما باید پاکیزگی آن را نیز حفظ نمود . به این ترتیب که باید پس از خشک نمودن آثار آلودگی با نور خورشید یا ماسه آن را با آب روانی که از منشا مانند چاه یا چشمه جدا شده‌ است پاکیزه نمود و نباید گذاشت که آلودگی با آب روان تماس مستقیم پیدا کند .

از همین روی حمام به یکی از ملزومات بهداشت و نظافت ایرانیان بدل گشت . تعویض جامه های کثیف ، پوشیدن لباسهای تمیز بعد از حمام و اصلاح سر و صورت و شرمگاه از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است . در عین حال بوی خوش نیز از نمادهای پاکیزگی نزد ایرانیان به شمار می رفت .
اسلاف ما برای خوشبو شدن از انواع گلبرگها ، گیاهان معطر و صمغ های معطر در حمام استفاده می کردند . آنان پس ار پر کردن آب گرم از این مواد در داخل سنگی که شبیه وانهای امروزی است می ریختند و ساعتی در این آب می خوابیدند تا تن خود را معطر سازند . در همان زمان حمام مداوم همسر لوئی پانزدهم پدیده ای عجیب به شمار می رفت . مادام دو پمپادور هر روز با گیاهان خاصی حمام می‌کرده است . او برای جمع آوری گیاهان مورد نظر ، گروهی را مامور کرده بود تا در سراسر فرانسه جستجو کنند و گیاهان دلخواهش را بیابند . لوئی پانزدهم هم همیشه نگران بوده است که مبادا مادام پمپادور در اثر حمام روزانه زیبایش را از دست بدهد و از اینکه می دیده است این خانم زیباییش آب رفتنی نیست خیلی تعجب می کرده ! جالبتر اینکه خود لوئی پانزدهم در طول عمر خود حمام نکرد !

مادام پمپادور معشوقه لویی چهاردهم
مادام پمپادور معشوقه لویی چهاردهم

در فرانسه به کمک هنر عصاره گیری که اعراب سینه به سینه و نسل به نسل آموخته بودند اولین عطرها ساخته شد . این که بیشتر بوی بسیار تندی داشتند از مشک و عنبر چرب ساخته می شد ولی همین عطرهای تند باعث شد مردم کمتر به حمام بروند چون تا مدت‌ها بوی آن روی بدن می‌ماند و نیازی به حمام رفتن نبود .
” کیفی ” اولین عطری است که ترکیب آن خیلی معروف و شناخته شده است . مواد این عطر قدیمی از عصاره‌های گل رز ، عنبر و مشک درست شده بود که ترکیبی از 30 عصاره طبیعت بود . کشف الکل کمک بزرگی به صنعت عطر کرد . اولین عطری که با الکل ساخته شد ” لودورن ” نام داشت این نام به‌ خاطر یک افسانه قدیمی است . در این افسانه آمده که ملکه مجارستان شیفته پادشاه هلند می‌شود و برای جلب رضایت او دستور ساخت این عطر را می‌دهد . همسر هنری دوم ،‌ پادشاه فرانسه ، از چند عطر ساز ایتالیایی خواست تا در پاریس بمانند و از آن زمان کم‌ کم جایگاه عطر در دنیا از ایتالیا به فرانسه منتقل شد . هر چند در قرون وسطی شست‌ وشو و نظافت رواج پیدا کرده بود اما ، در رنسانس این عادت به‌خاطر بیماری واگیردار طاعون فراموش شد . پزشک هنری دوم دستور داد تا تمامی حمام‌های عمومی را ببندند و به جای آب از عطر در حمام استفاده کنند تا با ضد عفونی کردن بتوان با این بیماری مقابله کرد. به مرور زمان این عطرهای تند و خوشبو نه ‌تنها برای حمام رفتن بلکه در توالت‌ها هم استفاده شد و در زمان بیماری‌های واگیردار عطرسازان سعی می‌کردند عطرهایی بسازند که علاوه بر خوشبو کردن و استفاده در حمام و توالت ، ضدعفونی کننده هم باشد . و صدالبته عطاران تولید این عطرها را مرهون کشف الکل ذکریای رازی بودند .
هم اکنون نیز فرانسویها به جای حمام روزانه با عطر دوش می گیرند ! عطر در فرانسه نه بعنوان جزئی از نیازهای مراسم آیینی که پوششی است برای رفع بوی بد بدن حاصل از حمام نکردن .
فکر می کنم همین مختصر کافیست تا پاسخ سوال مشهور ” چرا بیشتر عطرها ساخت فرانسه است ؟” را دریابید .
اما امروزه عطر و فرهنگ استفاده از آن کاملا متحول شده است . عطاران چون گذشته نمی خواهند عطرهایی با ماندگاری بالا بسازند . آنها تمرکز خود را بر کیفیت و خلوص رایحه نهاده اند . مردم از عطرها برای رفع بوی بد بدن بهره نمی گیرند و هدف از ادکلن زدن بیشتر از رایحه خوش ارائه کاراکتری جذاب ، لطیف و با اصالت برای مخاطبان است .
امروز اگر کسی عطر می زند حتما قبل از استعمال عطر تن و بدن و لباس خود را تمیز و پاکیزه می کند نه اینکه این عیوب را با عطر بپوشاند !
به یاد داشته باشید معطر بودن قبل از هرکسی به خود شما آرامش ، طراوت و حس خوب هدیه خواهد کرد.

منبع:جم پرفیوم


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:24 صبح     |     () نظر
   1   2      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها