سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پیش از آزمودنِ [کسی] تسلیم اطمینان شود، خود را در معرض هلاکت و عاقبت رنج آلود، قرار داده است. [امام جواد علیه السلام]
atrbazar
 
اندی تاور-Andy Tauer-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر و ادکلن

اندی تاور-Andy Tauer-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر و ادکلن

"اندی تاور" متولد دهکده ای کوچک در کشور سوییس است و دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان منطقه پشت سر گذاشت. پدر اندی تاور کارمند یک داروخانه بود و اندی تاور به واسطه شغل پدر از سنین کودکی با داروسازی و شیمی آشنا شد. اندی تاور دانش آموخته رشته شیمی است که تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکتری در شاخه "بیولوژی مولکولی" ادامه داد. تاور؛ علاوه بر فعالیت در عطرسازی؛ نیمی از هفته را به مدیریت پروژه های "آی تی" اختصاص می دهد و این فعالیت به سان سفر از دنیای روایح به کهکشانی دیگر است که همچنان برای او در سایه عطرسازی قرار دارد.

" اندی تاوِر " یک زندگی معمولی و آرام را پشت سر دارد . در شهری کوچک در سوییس ، در کنار خانواده ای که در رشته ی دارویی مشغول به کار بودند ، او با سگهایش بزرگ شد .

اهمیت آثار اندی به پشتکار اوست و هنرش در تهیه مواد اولیه طبیعی و بسته بندی هایی که خود با دست انجام میدهد ، در روزهایی که شغل اصلی اش ، به عنوان متخصص کامپیوتر ، به او اجازه این فعالیت ها را میدهد . اندی با عطار های معروفی بطور اتفاقی آشنا شد و این زمینه ای بود تا علاقه اش را به عطریات و خلق آثار هنری معطر کشف کند . آثار اندی با امضای خودش بفروش می رسند و اغلب شرقی ، رمانتیک ، رمزآلود و خاص هستند . اندی به کار طراحی و نقاشی هم می پردازد و نمونه ی کارهایش را می توانید در وب سایت خودش مشاهده کنید .

[caption id="attachment_16126" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن تاور-Tauer عطر ادکلن تاور-Tauer[/caption]

یک یا چندین نفر؛ موافق یا مخالف؛ طرفدار یا منتقد؛ همه دوستداران عطر به وبلاگ -PERFUMism.com-مردی دعوت می شوند که بیش از ده سال است در آن به نوشتن و تبادل نظر در زمینه عطرسازی پرداخته. اندی تاور همواره تأکید می کند که در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی آموزش ندیده است، به کمپانی یا تولیده کننده بزرگی وابسته نیست و عطرسازی مستقل است که ارتباط عمیقی با ساخته های خود دارد. ساخته هایی که تمام مراحل آفرینش آن ها توسط خود او انجام می شود. از طراحی ها و عکس برداری ها برای الهام گیری، تا اجرای طرح ها و تعیین چارچوب های اولیه و در نهایت رسیدن به رایحه مطلوب. حتی طراحی بطری ها و بسته بندی محصولات را خود او انجام می دهد و پس از امضای کارت پستالی کوچک که روی آن عبارت "لذت ببرید" درج شده است؛ یکی از عطرهای "اندی تاور" آماده ارائه است.اندی تاور فعالیت رسمی در عطر سازی را اواخر دهه نود میلادی آغاز کرد و در سال های نخست؛ عطرهای خود را که تمام مراحل تهیه آنه ها انفرادی و بصورت دستی انجام می شد؛ به تعداد محدود و در کشور سوییس ارائه می کرد؛ اما فعالیت گسترده او در دنیای مجازی و ارتباط نزدیک با مشتریان و مخاطبینش؛ که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شد؛ موفقیت های بزرگ و شهرتی جهانی برای اندی تاور به ارمغان آورد.

[caption id="attachment_16110" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن تاور-Tauer عطر ادکلن تاور-Tauer[/caption]

نخستین فعالیت گسترده و قابل توجه اندی تاور؛ اقدام به راه اندازی و به عبارت بهتر توسعه "تاور پرفیومز" در سال 2005 است. مجموعه "کلاسیکس" از این خانه در سال 2005 توجه همگان را به خود جلب کرد و تحسین جهان عطر را به همراه داشت.

نخستین عطر مجوعه کلاسیک اندی تاور و نخستین اثر "تاور پرفیومزعطر "ل ماروک پور اِل" است که در سال 2005 معرفی شد. این عطر که نمایشی ویژه و عمیق از رز و یاس با شخصیتی صمغی و دودی در پایه ای از سدر و پچولی است؛ علی رغم ارائه فضایی زیبا و هنرمندانه؛ چندان دیده نشد و تاور را بر آن داشت تا دیگر اثر خود را در همین سال معرفی کند.

[caption id="attachment_16125" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes[/caption]

"ل اِیر دو دِزرت ماروکین"-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes- همان تاور 02 - با الهام از شهرهای کویری کشور مراکش و هوای خاص شامگاه این مناطق؛ موفقیتی خارج از تصور و فوق العاده برای تاور به ارمغان آورد. ترکیبی گرم و درخشان با نوت برجسته کهربا که توسط ادویه ها و چوب های سدر و غان؛ به همراه پچولی؛ غنی، پیچیده و اسرار آمیز شده است؛ جهان عطر را مسحور زیبایی خود نمود. این عطر افسانه ای که به مونالیزای عطرسازی نیز شهرت دارد؛ موفق ترین اثر تاور و عاملی برای فتح قلب دوستداران عطر در اقصی نقاط دنیا شد.

علاوه بر ساخت عطرهای تاور پارفیومز؛ فعالیت های اندی تاور در دهه دوم قرن جدید و از سال 2011؛ شکل گسترده تری به خود گرفته است. او در سال 2011 با خانه "تابلو د پارفومز" به همکاری پرداخت. در سال 2012 علاوه بر ساخت چند عطر جدید نظیر "رُزِتا" برای "تابلو د پارفومز"؛ ادکلن تحسین بر انگیز و زیبای "لیس د دِزِرت" با فضایی حیوانی و پودری از همراهی عنبرسائل، زنبق بر پایه ای از سدر را برای خانه نوپای "دِسِنیال" آفرید. همچنین تاور مجموعه ای تحت عنوان "تاور ویل" را در سال 2014 ارائه کرد. عطرهایی ساخته شده از روغن های طبیعی و با غلظتی بالا که با نام نوت اصلی کار ارائه می شوند: "رز فِلش 2014"، "آمبر فِلَش 2015"، "اینسِنس فلش 2015" و "توبرُز فلش 2016"؛ نمونه ای از آثار این مجموعه هستند.

"تاور پرفیومز؛ رؤیایی است که به واقعیت تبدیل شده است. دیدگاه همیشگی من در خلق عطر؛ آفرینش آثاری بدیع و فراتر از یک عطر معمولی است. هدف من ساخت عطر به شیوه پیشینیان است: عشق به روایح، انتخاب بهترین مواد موجود، آفرینشی بر اساس خلاقیت و برخاسته از شور و عشقی ناب. مسیری که سر انجام آن ارائه لذتی عمیق از یک عطر است. وَرای هر عطر؛ تصویری وجود دارد که مرا راهنمایی می کند و در پشت هر تصویر معطر آرزویی نهفته است. آرزوی شکل دادن یک احساس بی همتا.

لینکهای مرتبط:

اندی تاور

تاور

تاور پرفیومز

Andy Tauer

منبع:fragrantica-luxbuyer-luckyscent

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/11/19:: 11:12 عصر     |     () نظر
 
خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از

خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از اصلی

مقالات بسیاری در باب خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال و نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از عطر اصل و تفاوتهای آن در اینترنت موجود میباشد و بنده بسیاری از آنها را مطالعه نموده ام و ذکر چند نکته در مورد آنها را ضروری میدانم:

نخست آنکه بنده به عنوان کسی که سالهاست در زمینه ی عطر و ادکلن فعالیت میکنم اعلام میکنم که هیچ فرمول خاص و ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد.

 دوم: بسیاری از این روشها و فرمولها قدیمی و پیش پا افتاده است و بسیاری از عطرهای تقلبی امروزی تمامی این نکات را لحاظ کرده اند و برای خرید ادکلن اصل و اورجینال حتما سراغ منابع معتبر بروید.

سوم: باوری که به غلط در بین مردم و متاسفانه برخی از همکاران جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما میماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد و اتفاقا ادکلنهای تقلبی ماندگاری بیشتری دارند و کلاهبداران هم از این باور غلط سود میبرند.

فروشگاه عطر لیلیوم اولین و برترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن اورجینال در ایران است

همانگونه که در مقالات قبلی نیز اشاره شد عطرها به چند دسته تقسیم میشوند :

1)Eau de Cologne
2)Eau de Toilette
3)Eua de Perfume
4)Perfume

این دسته بندی به ترتیب درصد اسانس و ماندگاری میباشد، در این دسته بندی Perfume دارای بیشترین ماندگاری و درصد اسانس میباشد، نکته ی حائز اهمیت اینکه ماندگاری Perfume در حدود 5 الی 7 ساعت میباشد پس توقع اینکه یک عطر 1 یا 2 روز بر روی تن شما بماند بیهوده است و این مساله برای تشخیص عطر اصل از تقلبی روش مناسبی نیست.

در ضمن ماندگاری عطر یک امر کاملا نسبی است و به عوامل زیادی مثل جنس پوست شما، متابولیسم بدن شما ، رنگ پوست شما و... بستگی دارد.

 چهارم: باور غلط دیگر این است که عطری اصل میباشد که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند ولی ارجینال هستند تفاوت عطر لیبل دار و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است. بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل نمیباشد و فقط به صورت پروازی وارد میشود و همه ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود است.

اما سوال مهم: اگر دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟

پاسخ: بله ، اگر عطری درای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد 100% ارجینال میباشد البته اگر خود لیبل تقلبی نباشد!!!!!!!

لیبل دار بودن به این معناست که به صورت قانونی وارد کشور شده است.

در این مقاله سعی نموده ام حاصل تجربیات خودم را بصورت خلاصه و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار بدهم.

[caption id="attachment_13251" align="aligncenter" width="535"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption]

عطرهای تقلبی یا کپی به 3 دسته تقسیم میشوند:

دسته ی اول: شاید لفظ کپی برای این دسته مناسبتر باشد چون این عطر ها کاملا قانونی و بهداشتی تولید میشوند، کمپانیهایی مثل Rio-Smart-Ajmal-… فرمول ساخت عطرهای معروف را خریداری نموده و آن را با هزینه ی بسیار کمتری تولید میکنند و به بازار عرضه مینمایند ، این عطرها کاملا قانونی میشوند و بیشتر برای مصرف کشورهای جهان سوم و اشخاصی که قدرت خرید عطر ارجینال را ندارند روانه ی بازار میشوند. ما با این دسته مشکلی نداریم چرا که اصولا این کمپانیها به دنبال تقلب نیستند و نام خود را هم بر روی جعبه و هم بر روی شیشه درج مینمایند و به راحتی قابل تشخیص میباشند.مثلا عطر اجمل سکریفایس که یک کپی از عطر آلین میباشد و میان خانمهای ایرانی طرفدارهای زیادی دارد یا عطر ریو آوایتوس که یک کپی از اونتوس اصل است.

[caption id="attachment_13250" align="aligncenter" width="471"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption][caption id="attachment_13249" align="aligncenter" width="471"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption][caption id="attachment_13248" align="aligncenter" width="471"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption]

دسته ی دوم: عطرهایی هستند که تقلبی میباشند ولی به راحتی قابل تشخیصند.
با چند روش ساده تقلبی بودن این عطرها محرز میشود:

1)حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این عطرها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت تفاوت بین فونت ها قابل تشخیص است.

2) درب شیشه ی این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی میباسد و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد.

3)شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آنها را در نور نگاه کنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است( البته این امر منوط به این است که شما حداقل 10 عطر اصل را در نور مشاهده کرده باشید و آنجاست که تفاوت را احساس خواهید کرد)

4) اخیرا بر روی موبایلها نرم افزاری نصب میشود به نام Scanner ، که از طریق اینترنت کار میکند، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن نموده و پس ار اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و مشخصات عطر مورد نظر را به شما نمایش میدهد و شما میتوانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا کنید.

5)بوی الکل: معمئلا این عطرها بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نکته: نگران فاسد بودن عطرها نباشید اولا که عطرها بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضا دارند ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ میشوند و روی عطرها لایه ای روغن نقش میبندد.

[caption id="attachment_13246" align="aligncenter" width="507"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption][caption id="attachment_13247" align="aligncenter" width="510"]نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال[/caption]

دسته ی سوم: عطرهایی که تقلبی هستند و به راحتی قابل تشخیص نمیباشند.

مهمترین رقیب ما در تشخیص عطرهای تقلبی از عطر اصل ، عطرهای این دسته میباشند چرا که این عطرها به صورت بسیار حرفه ای و ماهرانه تولید میشوند و در برخی از موارد هیچ یک از روشهای بالا کمکی به ما نمیکند پس چگونه از خرید خود مطمئن باشیم؟

1-همیشه هنگام خرید ادکلن اصل به جعبه ادکلن باید دقت کنید که از لحاظ رنگ ، کیفیت چاپ و مشخصات ظاهری کیفیت یک جعبه اورجینال را داشته باشد چرا که جعبه های ادکلن های تقلبی از مواد نامرغوب تولید می شوند.
2-دقت کنید که اسپل یا هجای نام ادکلن دقیق و بدون پس و پیش بر روی جعبه چاپ شده باشد شاید برایتان عجیب باشد اما گاهی شرکت های تولید کننده ادکلن های تقلبی با پس و پیش کردن یکی دو حرف از نام ادکلن ،ادعای اصل بودن ادکلن های خود را دارند و یا در مواردی مشاهده شده که روی ادکلن های تقلبی غلط املایی وجود داشته که این اشتباه در یک شرکت برند و معتبر عطر و ادکلن هرگز به چشم نمی خورد.
3-بر روی جعبه بدنبال اعداد و یا کد های چاپ شده به عنوان سریال نامبر یا کد شیشه و جعبه ادکلن باشید که معمولا اکثر برندهای معتبر به غیر از برخی ادکلنهای سلطنتی یا دست ساز دارای این کد می باشند. باید بدانید که بچ کد حک شده روی شیشه و جعبه ادکلن اورجینال باید تطابق داشته باشند. 
4-به وزن، ضخامت، شفافیت و کیفیت شیشه و بدنه ادکلن نیز دقت کنید زیرا در ادکلن های تقلبی وجود حباب در شیشه و یا رنگ با کیفیت پایین مشهود است و ادکلن های اورجینال از شیشه های کریستال که اغلب سنگین و از شفافیت خاصی برخوردارند استفاده می کنند. همچنین توجه داشته باشید که بر روی برخی ادکلن های اورجینال روکش های فلزی ، سنگ های زینتی و آویزهای خاص قرار می گیرد و یا اینکه شیشه اورجینال داخل یک بدنه فلزی جای می گیرد ، در صورتی که در نمونه های تقلبی این مدل از ادکلن ها روکش پلاستیکی ، سنگ ها از جنس پلاستیک فشرده و آویزهای بی کیفیت و نامرغوب می باشند.
5-درب عطر را نیز از لحاظ جنس، رنگ، شکل و کیفیت قالب ریزی با دقت بررسی نمایید. چرا که در برخی از ادکلن ها درب ها بسیار سنگین و یا با طراحی خاصی تولید شده اند. برای مثال: درب ادکلن کوکو مادمازل شرکت شنل بسیار سنگین و از جنس شیشه کریستال چند لایه است اما درب ادکلن تقلبی آن بسیار سبک و از جنس پلاستیک با قالب ریزی بسیار ضعیف می باشد.
6-چک کردن پمپ یا والف هم یکی دیگر از روش های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. در ادکلن های اورجینال از سه مدل پمپ استفاده می شود:
الف) پمپ های فلزی به دلیل داشتن بدنه فلزی محکم در هنگام پرچ شدن فشار بسیاری به گلوگاه شیشه ادکلن وارد می کنند و با توجه به کیفیت بالای شیشه ادکلن های اورجینال این گونه پمپ ها تنها در محصولات اصلی یا اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.
نکته: پمپ های از جنس آلومینیوم تنها در محصولات تقلبی و اکثر محصولات درجه دوم  مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت و کیفیت بسیار پایینی دارند.
ب) پمپ های فلزی با سه مخزن ریز خروجی عطر که توسط شرکت های اصلی یا اورجینال و برخی شرکت های درجه دوم یا همان شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل قیمت بالاتر نسبت به پمپ های آلومینیومی در محصولات تقلبی دیده نشده اند.
ج) پمپ های کاملا پلاستیکی به دلیل قیمت بیشتر و دقت بسیار بالا در طراحی جهت پیشگیری از نشت مواد داخل شیشه ادکلن فقط در شرکت های اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت هایی از قبیل: تام فورد ، دیور ، ایف سن لورن ، کلوین کلین ، لاگوست ، دولچه & گابانا و برخی برند های دست ساز از این گونه پمپ ها استفاده می نمایند.
7-خرید نکردن از دست فروش ها ، زیرا اجناس اینگونه فروشندگان اعتبار و کیفیت مناسبی ندارد و بیشتر ادکلن های تقلبی و پرشده توسط اینگونه افراد بفروش می رسد.
نکته: شیشه ادکلن های اصلی  پس از بازیافت به صورت دستی پر می شوند و بیشتر بدون داشتن جعبه ادکلن مجدد در چرخه فروش قرار می گیرند. و با توجه به عدم رعایت رنگ اصلی ادکلن ، گرد هوا به دلیل نداشتن فیلتر ، بوی متفاوت از رایحه اصلی ، شیشه و بدنه های کهنه قابل تشخیص هستند.
8-در نهایت خرید عطر و ادکلن اصل از فروشگاههای معتبر و سرشناسی که بصورت فیزیکی و یا مجازی در حوزه عطر و ادکلن مشغول فعالیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند و در قبال اجناس خود به مشتری پاسخگو می باشند.

9-اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت میتوانید تفاوت را تشخیص دهید.

10- در پایان شما میتونید به سایت چک فرش مراجعه کنید برند محصول خود را پیدا کنید و بچ کد درج شده روی محصول را وارد کرده و از صحت و سال ساخت آن مطلع شوید. با این کار تقریبا شما مطمین میشوید که جنس شما اصلی است.!!!!! این هم فوت آخر بود که به شما یاد دادم.

checkfresh.com

لینک های مفید:

خرید عطر اصل

خرید ادکلن اصل

خرید ادکلن اصل

خرید ادکلن اورجینال

خرید ادکلن اورجینال

خرید عطر اورجینال

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/11/19:: 11:11 عصر     |     () نظر
 
حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-آشنایی با عطاران و طراحان

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر و ادکلن دنیا

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani طراح ایرانی الاصل کمپانی عطر سازی Firmenich است.ایشان در استخدام  شرکت فرمِنیخ سوئیسی بوده و در کشور امارات، شهر دبی نیز، برای این شرکت فعّالیّت می نموده است. وی از معدود عطاران ایرانی است که به شهرت جهانی رسیده است. لازم به ذکر است بیشتر طرح های آقای کاشانی، شرقی -oriental-و با استفاده از مواد اولیه در خاورمیانه و ایران است.
 
[caption id="attachment_15906" align="aligncenter" width="300"]حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani- حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-[/caption]
تعداد طراحی های Hamid Merati Kashani تا کنون 18 عطر است.ازمیان آنها دو عطری که برای کمپانی مارلی طراحی نموده طرفداران بسیاری دارد. اولین آنها عطر مارلی پگاسوس است و دومی ادکلن مردانه مارلی لیتون است که در سال 2016 وارد بازارشد.
[caption id="attachment_8025" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن مارلی پگاسوس-Parfums de Marly Pegasus عطر ادکلن مارلی پگاسوس-Parfums de Marly Pegasus[/caption]
[caption id="attachment_15905" align="aligncenter" width="300"]مارلی لیتون -Layton - Parfums de Marly مارلی لیتون -Layton - Parfums de Marly[/caption]
ازمیان عطرهای زنانه نیز میتوان به هالووین بلو دراپ و والنتینا رزا اسولتو اشاره نمود که از کارهای معروف ایشان است.تعدادی از کارهای ایشان به این شرح است:
1-هالووین بلو دراپ - Halloween Blue Drop
2- اوریفلیم وی آی پی نایت - VIP Night از  Oriflame
3-مارلی پگاسوس-Pegasus - Parfums de Marly
4-مارلی لیتون -Layton - Parfums de Marly
5-مارلی دارسی -Darcy - Parfums de Marly
6-والنتینا میر اسولتو - Valentina Myrrh Assoluto
7-والنتینا رزا اسولتو - Valentina Rosa Assoluto
 
لینکهای مرتبط:
 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/11/19:: 11:11 عصر     |     () نظر
 
مروری بر ادکلن مردانه کرید اونتوس-Creed Aventus- از آغاز تا کنون

مروری بر ادکلن مردانه کرید اونتوس-Creed Aventus- از آغاز تا کنون و برترین مشابه های آن

کرید اونتوس مردانه-Creed Aventus- در سال 2010 و همزمان با جشن 250 سالگی خانه عطر سلطنتی کرید و افتتاح فروشگاه کرید منهتن معرفی شد. نیویورک تایمز از آن به عنوان مسحور کننده یاد کرد.

کرید اونتوس -Creed Aventus- در عین شادابی و نشاط و وقار و ابهت خویش روح دراماتیک در هم آمیخته از جنگ و صلح را با بهره گرفتن از زندگی امپراطور ناپلئون به زیبایی هر چه تمامتر در قالبی سلطنتی و کاملا پادشاهانه نشان داده است. تضاد و پارادوکس عجیب و غریب درون این شیشه جادویی همگان را به سمت خویش می کشد تا به همه نشان دهد چه قدرت خیره کننده ای را با خود به یدک می کشد. نشان اسب سرکش و سوار آن سمبل افسار گسیختگی ناپلون بناپارت است که بر روی شیشه و جعبه آن به خوبی نمایان است.

[caption id="attachment_5355" align="aligncenter" width="300"]عطر کرید اونتوس -ادکلن کرید اونتوس-Creed Aventus عطر کرید اونتوس -ادکلن کرید اونتوس-Creed Aventus[/caption]

کرید اونتوس درسال 2011 وارد بازار جهانی شد. اونتوس 2011 با رایحه خیره کننده و پخش و ماندگاری فوق العاده به سرعت محبوب عطرپوشان ایرانی و جهانی شد. کرید اونتوس مردانه قطعا بزرگترین موفقیت تجاری کرید  از آغاز تا کنون بوده است و آنچه که در بازار ایران دیده میشود فروش دهها برابری نسبت به سایر محصولات کرید است.

تا سال 2013 و قبل از سخت گیریهای بهداشت جهانی تقریبا کیفیت کرید ثابت ماند البته تولیدات اولیه کمی چوبی تر بودند. مشخصه ظاهری تولیدات اولیه والف بلند بود. کیفیت شیشه ها نیز بهتر بود و مایع درون شیشه کمی غلیظ تر و پر رنگ تر بود. از سال 2014 به بعد تغییرات زیادی در کیفیت این ادکلن مردانه مشاهد شد.

در سال 2015 افت کیفیت به قدری بود که داد همگی بلند شد. پخش و ماندگاری به شدت افت کرده بود و تغییر رایحه نیز توسط مصرف کنندگان قبلی به راحتی قابل تشخیص بود.

درسال 2016 کرید سعی کرد تا کیفیت را دوباره احیا کند زیرا روند فروش جالب نبود. از طرفی رقیبان مشابه های خوب با قیمت بسیار نازل تر روانه بازار کرده بودند-حدود یک دهم قیمت کرید اونتوس-Creed Aventus مردانه.

در حال حاضر اونتوس مردانه قیمتی حدود یک میلیون تومان دارد. و بهترین مشابه ها با در نظر گرفتن قیمت و شباهت رایحه و کیفیت ظاهری بدین ترتیب است:

1- کلاب دی نایت اینتنس از آرماف: شباهت رایحه بسیار بالا و پخش و ماندگاری مناسب این محصول واقعا عالیه. تولیدات اولیه کمی بهتر بودند وتنها ایراد این محصول به نظر من کیفیت پایین طراحی شیشه و کیفیت پایین شیشه وجعبه این محصول است. قیمت حدودا 130 هزار تومان

[caption id="attachment_20107" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن آرماف کلاب د نویت اینتنس-Armaf Club de Nuit Intense عطر ادکلن آرماف کلاب د نویت اینتنس-Armaf Club de Nuit Intense[/caption]

2-سوپر میسی نقره ای از افنان: شباهت رایحه قابل قبول است وکیفیت شیشه و بسته بندی بسیار خوب است.قیمت حدودا 180 هزار تومان

[caption id="attachment_24895" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن افنان سوپر میسی-سوپر ماسی نقره ای-Afnan supremacy عطر ادکلن افنان سوپر میسی-سوپر ماسی نقره ای-Afnan supremacy[/caption]

3- ادکلن ماین از مارک جوزف: شباهت رایحه 5 از 10 و کیفیت ظاهری خوب.قیمت حدودا 130 هزار تومان

[caption id="attachment_11220" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن مارک جوزف ماین پورهوم-Marc Joseph Mine pour homme عطر ادکلن مارک جوزف ماین پورهوم-Marc Joseph Mine pour homme[/caption]

4-ریو اویتوس از ریو: شباهت رایحه 6 از 10 و کیفیت شیشه و جعبه متوسط است. بوی زننده آن باعث سرفه میشود و به نظر بنده محتویات کاملا شیمیایی است و کیفیت پایینی داره. قیمت حدودا 100 هزار تومان

[caption id="attachment_5783" align="aligncenter" width="300"]عطر ریو اویتوس-ادکلن ریو اونتوس-Rio Avaitus عطر ریو اویتوس-ادکلن ریو اونتوس-Rio Avaitus[/caption]

5-مانسرا سدرات بویز: شباهت رایحه 6 از 10 و کیفیت شیشه و بسته بندی عالیست. رایحه اولیه آن کمی لیمویی تر است. قیمت حدود 300 هزار تومان

[caption id="attachment_20082" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن مانسرا سدرات بویز – Mancera Cedrat Boise عطر ادکلن مانسرا سدرات بویز – Mancera Cedrat Boise[/caption]

6- رویال وینتیج از میکالف: شباهت رایحه 8 از 10 و کیفیت شیشه و جعبه عالیست.قیمت حدود 450 هزار تومان

[caption id="attachment_16434" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن ام میکالف رویال وینتیج-M. Micallef Royal Vintage عطر ادکلن ام میکالف رویال وینتیج-M. Micallef Royal Vintage[/caption]

در پایان اگر بخواهم یکی از محصولات رو انتخاب کنم قطعا کلاب دی نایت اینتنس هست و بعد از آن سوپر میسی نقره ای.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/11/19:: 11:10 عصر     |     () نظر
 
عطر ادکلن کرید وایکینگ-Creed Viking

عطر ادکلن کرید وایکینگ-Creed Viking 

کرید وایکینگ-Creed Viking شاهکار جدیدی از خانه عطر کرید است که یک عطر سیتروسی  چوبی با بیس سنتی از چوب صندل ؛ وتیور و لاوندر است که هنرمندانه با رز بلغاری و فلفل و نعنا ترکیب شده.کرید وایکینگ-Creed Viking شش سال پس از عطر افسانه ای کرید اونتوس که نمادی از شخصیت تاثیرگذار ناپلئون بود به بازار عرضه شد . اینبار کرید حس نیرومندی و مردانگی را با عطر جدید وایکینگ به رخ می کشد که نمادی از قدرت و صلابت وایکینگ ها در دریاست.

[caption id="attachment_26584" align="aligncenter" width="300"]عطر ادکلن کرید وایکینگ-قرمز-Creed Viking عطر ادکلن کرید وایکینگ-قرمز-Creed Viking[/caption]

شیشه کرید وایکینگ به سبک اونتوس بوده و در رنگ قرمز است که با نمادی از کشتی وایکینگ ها برروی برچسب در کنار نام Viking دیده می شود. درب نقره ای رنگ و آرم کرید با رنگ قرمز بسیار شکیل روی شیشه سوار شده است.  این ادکلن در دو حجم 50 و 100 میل در سال 2017 معرفی شده است و قیمت خرید آن روی سایت رسمی کرید 350 و 495 دلار است. مطابق گفته های خانه عطر کرید هشتاد درصد محتویات طبیعی است.

همان طور که از اجزا سازنده عطر پیداست اولیور کرید در پی ساخت عطری شبیه به زندگی روزانه واکینگ ها بوده. نت های شور آبی و چوبی که همه از دریا گرفته شده به علاوه نت های میوه ای که آذوقه وایینگ ها در کشتی بوده عطری مدرن و امروزی که با توجه به کارنامه موفق این کمپانی در عرضه عطر های متفاوت به دنیای این محصولات این عطر نیز از تولیدات پربازخورد و موفق این کمپانیست.

  • رایحه اولیه:انگور فرنگی،بلک کورنت،برگاموت
  • رایحه میانی:چوب خیس از آب دریا،رز،نت های میوه ای،نمک دریایی
  • رایحه پایه:سندل،امبرگریس،خزه بلوط

نت میانی Vaiking محل تجلی رایحه ی چوب خیس خورده ی شناور در دریاست که با حضور نمک، آکورد چوبی را پخته تر نشان می دهد و نمایش زیبای خود را با امبرگریس و خزه درخت بلوط تکمیل می کند. حس و حال دریایی و نمکین یادآور کشتی های طویل این مبارزین مشهور تاریخ است که در سفرهای دریایی بیشمارشان برای کسب فتوحات بیشتر همواره جنگنده ظاهر می شدند. در واقع Creed با به کار گیری این نت ها بر رایحه ی پرقدرت، نفسانی و مردانه ی عطر جدید خود تاکید دارد تا نشان دهد بی دلیل نیست که نام مبارزان دلیر و بی پروای وایکینگ ها را برای عطر خود برگزیده است.

به نظر مولف این مقاله: نمره این کار از لحاظ کیفیت رایحه 3.5 از 5 است ولی پخش و ماندگاری ضعیف این کار مانع از آت است که جایگزین کرید اونتوس شود و در کل نمره 3 از 5 میگیرد.

لینکهای مرتبط:

https://www.creedboutique.com/men/269-viking-.html

Creed Viking

عطر کرید وایکینگ

ادکلن کرید وایکینگ

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/11/19:: 11:10 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها