سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن در باره من تباه گردیدند ، دوستى که ازحد بگذراند و دروغ بافنده‏اى که از آنچه در من نیست سخن راند ] و این مانند فرموده اوست : که [ دو تن در باره من هلاک شدند دوستى که از حد گذراند و دشمنى که بیهوده سخن راند . ] [نهج البلاغه]
atrbazar
 
تاثیر رایحه های بکار رفته در عطر و ادکلن بر حالات درونی

تاثیر رایحه های بکار رفته در عطر و ادکلن بر حالات درونی

از بین رایحه‌ها بیش از هر چیز رایحه پرتقال، بهارنارنج، درخت کاج، چوب صندل و نعناع به دلیل خنک بودنشان، حس تازگی به انسان منتقل کرده و برای تابستان پیشنهاد می‌شود.

با اینکه بر روی شیشه عطر و ادکلن‌ها ( ادوکلن ) معمولا اثری از نوع ترکیبات معطر آن دیده نمی‌شود، ولی شناسایی ویژگی‌های روغن‌های معطر کمک بزرگی به خرید عطر متناسب با سلیقه فرد می کند. این موضوع برای کسانی که هنوز نمی دانند چه عطری مناسب دوستان و اطرافیانشان است، بسیار جالب است.

  • رز: به طور کلی افرادی که این رایحه را می‌پسندند، بسیار رومانتیک و عاشق پیشه بوده و از حس زنانگی بالایی برخوردارند.
  • گل محمدی-گل رز-rose
    گل محمدی-گل رز-rose

    زنبق: افرادی که این رایحه را می پسندند، افرادی جرأتمند به حساب می‌آیند. رایحه‌ زنبق جادو کننده و نماد پاکدامنی و عفاف است.

  • گل زنبق
    گل زنبق

    یاسمن: بوی یاسمن بیشتر مناسب افرادی است که اعتماد به نفس بالایی دارند و بر عکس علاقه‌مندان به رز که بیشتر تمایل به احساسات زنانه دارند، دوستداران رایحه یاسمن تمایلات مردانه دارند و از طرز آرایش مو، لباس پوشیدن و طرز گفتارشان می‌توان به این موضوع پی برد. اطمینان داشته باشید بیشتر انسانهای با اراده عطری با رایحه یاسمن را انتخاب می کنند.

  • گل یاسمن ستاره ای
    گل یاسمن ستاره ای

    میخک: بوی تند و تیزی دارد، مثل ادویه و جزو رایحه های  spicg ( تند ) به‌حساب می‌آید.

  • گل میخک
    گل میخک

    ریحان: بوی گرم دارد و در به‌یادآوردن خاطرات کمک می‌کند و موجب هماهنگی بین روح و جسم می‌شود، به همین دلیل صلح و آرامش را به ارمغان می آورد.

  • ریحان
    ریحان

    چوب صندل: رایحه‌ای شیرین دارد و مورد توجه آقایان است و باعث تعادل بین روح و جسم می شود و موجب کنترل هیجانات درونی می‌شود.

  • چوب صندل-sandal wood
    چوب صندل-sandal wood

     

    نعناع: بوی نعناع بسیار پرطراوت است و برای کسانی که عصبی و گرمایی هستند بسیار مناسب است، بوی خنک و تر و تازه نعناع باعث جلای مغز می شود. برای آدم‌هایی که حواس پرت هستند جزو بهترین داروهای آروماتراپی محسوب می‌شود.

  • نعناع-mint
    نعناع-mint

    ملیسای هندی: عطری بسیار خنک است که رایحه لیمو نیز در آن استشمام می‌شود. در درمان اختلالات عصبی بسیار کمک می‌کند و تنش و افسردگی را کاهش می‌دهد. ملیسای هندی عطری خنک در تابستان بویژه برای آنهایی است که رانندگی می کنند یا پشت میز می نشینند.

  •  مشک: رایحه‌ای است که بیشتر در ادوکلن‌ها یافت می شود و حس اعتماد به نفس را تقویت می کند.
  • مشک - کیسه ای زیر شکم آهوی ختن-musk
    مشک - کیسه ای زیر شکم آهوی ختن-musk

    کندر: کندر با بوی گرم و شیرینی که دارد نقش فراوانی در آرام سازی مغز داشته و بهترین رایحه‌ای است که در زمان مراقبه و مدیتیشن پیشنهاد می شود.

  • کندر
    کندر

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:24 صبح     |     () نظر
 
قدیمیترین کارخانه عطر و ادکلن سازی

قدیمی‌ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی

قدیمی‌ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی مدتی پیش 300 ساله شد. خیلی از افراد ذهنشان به سمت پاریس یا میلان می‌رود که شاید این کارخانه در یکی از این دو شهر باشد. اما واقعیت این است که این کارخانه خانوادگی در شهر کلن آلمان افتتحاح شد. روز سیزدهم ژوئیه سال 1709 میلادی یعنی بیش از 300 سال قبل، برادران فارینا تجارت کالاهای تجملی را آغاز کردند. اصلی‎ترین محصولی که آن‌ها به فروش می‌رساندند‌‌ همان عطری بود، که در کارخانه‌ی خودشان تولید می‌کردند.

در این سال عطار ایتالیایی جووانی ماریا فارینا به برادرش می‌نویسد: من عطری یافته‌ام که مرا یاد صبحی بهاری در ایتالیا می‌اندازد. عطری مانند عطر نرگس‌های کوهی پس از باران. این عطر روح مرا تازه و زنده می‌کند. فارینا مدت زمان زیادی در شهر کلن زندگی می‌کرد. به همین دلیل این عطر را به اسم وطن جدید خود می‌نامد: Eau de Cologne که به معنی آب شهر کلن است.

طی تاریخ 300 ساله ادکلن، تنها 30 نفر هستند که نسخه مخفی یا‌‌ همان نسخه اصلی این عطر را می‌شناسند. یکی از آن‌ها دنباله رو جووانی، یوهان ماریا فارینا بود. که مدیر عامل این کارخانه‌ی بزرگ است. او می‌گوید:
جالب است بدانیم که ادکلن اصل همواره یک بو داشته باشد.‌‌ همان طور که اینیشتین برای بدست آوردن معادلات عام وخاص چندین ثابت به آن اضافه کرد تا معادله با یافته‌های زمان خودش سازگار باشد، همین کار را هم ما با ادکلن انجام می‌دهیم. اگر محصولی از گیاهان ما بوی دیگری داشته باشد، ما با محصولات دیگری ترکیب می‌کنیم و آن بوی خاص را به دست می‌آوریم.

farina 1709 eau de cologne
farina 1709 eau de cologne

ادکلن فرینا پس از آن به دور دنیا سفر می‌کند. فقط اشخاص ثروتمند بودند که توانایی خرید این عطر را داشتند. درواقع یک استادکار با درآمد یک هفته خود می‌توانست فقط یکی از شیشه‌های باریک و سبز رنگ این عطر خریداری کند. به پول امروز قیمت آن بیش از هزار یورو است. البته هزینه‌ی خرید، برای مشتریان ادکلن (ادوکلن) اصلا سنگین نیست. کلمنس آوگوست سراسقف شهر کلن و صاحب کارخانه های زیادی در منطقه کلن و بن است، که هر ماه به خود ادوکلن می‌زد. نه تنها امیر‌ها و پرنس‌های اهل هنر از این عطر استفاده می‌کردند، بلکه ناپلئون نیز قدر «آب کلن» را می‌دانست و روزی یک شیشه از آن را مصرف می‌کرد.

عطر ادکلن 4711
عطر ادکلن 4711

موفقیت باعث تقلید می‌شود. 100 سال بعد از کشف فارینا، تاجری از شهر کلن به نام ویلهلم مولنز نیز عطری از مرکبات تهیه کرد. او شماره پلاک در خانه خود، 4711، را به عنوان اسم روی این عطر گذاشت. محصولی مشهور در کل دنیا، ولی بدل، در شرکت فارینا که 300 سا ل است در شهر کهن کلن وجود دارد، می‌توان ادوکلن اصل را خریداری کرد.

قدیمی‌ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی
قدیمی‌ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی

همچنین در موزه‌ای که در‌‌ همان ساختمان قرار دارد، میهمانان و بازدیدکنندگان می‌توانند مطالب زیادی در مورد ادکلن دریافت کنند. مثلاً اینکه خالق ادکلن، یعنی جووانی ماریا فارینا پدر تعمیدی ژان باپتیست گرنویی عطار نابغه در کتاب عطر پاتریک زوس کیند بوده است. زوس کیند جهت پژوهش‌های زیادی که در مورد ادکلن داشت، نزد فارینا می‌رفت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 95/8/14:: 11:23 صبح     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها